Strona korzysta z plików cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Dalsze przeglądanie witryny oznacza zgodę na ich zapis i wykorzystanie. Więcej informacji czytaj tutaj.

Zadzwoń do nas

537 537 999

7 dni w tygodniu 24h na dobę

 

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości związane z Twoją podróżą, to  zapraszamy do Poradnika Podróżnika.

 

Znajdziesz tutaj wiele cennych i przydatnych informacji.

 

 

 

PLANOWANIE PODRÓŻY

Każdemu z nas zależy na wyszukaniu jak najtańszych i zarazem najwygodniejszych połączeń lotniczych. Pamiętajmy, że cena biletu zależy od dostępności miejsc, dlatego im szybciej zarezerwujemy, tym większa szansa na korzystną cenę. Weryfikując połączenia lotnicze warto sprawdzić także +/- kilka dni, różnice w cenie i czasie podróży mogą być naprawdę zaskakujące. Zwracajmy uwagę na lotnisko docelowe. Bardzo często lotniska oddalone są o kilkanascie, czy nawet kilkadziesiąt kilometrów od centrum miasta(najczęściej dotyczy to tanich przewoźników).

 

REZERWACJA WSTĘPNA

Do rezerwacji wstępnej potrzebujemy następujących danych:

  • imię i nazwisko Pasażera (bez znaków diakrytycznych, np. ą,ł) - dokładnie takie dane, jakie widnieją w dowodzie/paszporcie.
  • telefon kontaktowy do Pasażera
  • adres mailowy, na który Pasażer otrzyma potwierdzenie rezerwacji wstępnej, a później bilet elektroniczny.

Podczas rezerwacji wstępnej warto dopytać kasjera lotniczego o limit bagażu i o jego ewentualny koszt. Usługa przewozu bagażu rejestrowanego w tanich liniach lotniczych jest zazwyczaj płatna.

 

BAGAŻ

  • bagaż podręczny- to bagaż, który Pasażer może zabrać ze sobą na pokład, a jego wymiary nie mogą przekraczać 55 x 40 x 23 cm. Waga bagażu podręcznego jest określona przez linie lotnicze i zazwyczaj znajduję się w przedziale od 6kg do 10kg. U większości przewoźników bagaż podręczny jest bezpłatny. Wyjątkiem jest tania linia lotnicza Wizzair, która zmiejszyła wymiary bagażu podręcznego bezpłatnego do 42x32x25 cm. Bagaż podręczny o standardowych wymiarach 55 x 40 x 23 cm jest już płatny.
  • Płyny takie jak perfumy, napoje, kremy, fluidy i żele, możemy przewozić w bagażu podręcznym tylko i wyłącznie plastikowych i przezroczystych opkawaniach, nie przekraczających 100 ml pojemności - maksymalnie do 10 sztuk.
  • Sprzęt elektroniczny (telefon komórkowy, laptop, aparat cyfrowy, MP3) jest dozwolony, ale na czas lotu musi być wyłączony.
  • W bagazu podręcznym NIE MOŻEMY PRZEWOZIĆ przedmiotów ostrych (noże, scyzoryki, cążki, nozyczki, pilniki do paznokci), zakazany jest także przewóz broni, materiałów wybuchowych, sztucznych ogni, środków chemicznych (farby, rozpuszczalniki), zapalniczek, materiałów radioaktywnych i gazów sprężonych.
  • Wszelkie zakupione towary w strefie DUTY-FREE muszą być zapakowane i zapieczętowane przez pracownika sklepu.

 

  • bagaż rejestrowany- ilość sztuk i waga bagażu zależy od trasy czy klasy podróży, ale przede wszytskim przez przewoźnika. Pasażer nadaje swój bagaż rejestrowany w momencie odprawy biletowo-bagażowej na lotnisku, przy odpowiednim stanowisku. Poniżej podajemy Państwu orientacyjne limity bagażu, prosimy jednak, aby po założeniu rezerwacji zapytać o dokładny limit bagażu. Każdy kilogram nadbagażu jest wysoko płatny, dlatego tym bardziej nalegamy do sprawdzania swoich limitów bagażowych.

Loty na trasach: Europa, Azja, Ameryka południowa, Australia i Afryka -1 sztuka do 40kg klasa pierwsza, 1 sztuka do 30kg klasa biznes, 1 sztuka do 20 kg klasa ekonomiczna.

Loty na trasach z Europy do Ameryki północnej -1 sztuka do 32kg klasa pierwsza i biznes, 1 sztuka do 23 kg klasa ekonomiczna.

  • bagaż nietypowy (sprzęt sportowy, zabytki, instrumenty muzyczne) - możliwość przewozu i ewentualna opłata ustalana jest indywidualnie. W celu dokładnej informacji prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny.

 

 

WYKUP BILETU

Przed potwierdzeniem wykupu biletu dokładnie zapoznaj się z warunkami rezerwacji, tj. czy bilet jest zwrotny i zmienny. Po wystawieniu biletu ewentualne zmiany mogą być niedozwolone lub dostępne, ale za dodatkową opłatą.

Bilet elektroniczny zostaje wysłany drogą mailową na adres podany podczas rezerwacji wstępnej. Jest to dokument zawierający wszystkie potrzebne dane dotyczące lotu (daty i godziny wylotu, numery lotów, numer rezerwacji i biletu). Pasażer powinien wydrukować bilet i zabrać na lotnisko. Oprócz wydruku biletu pamiętajmy także o dokumencie tożsamości.

Do wykupionego biletu możemy dokupić polisę ubezpieczeniową na pobyt za granicą. Polisy ( w zależności od wariantu) gwarantują: natychmiastową pomoc w przypadku choroby lub nieszczęśliwego wypadku, zwrot gotówki w przypadku napadu przy bankomacie, pokrycie kosztów z tytułu opóźnienia lotu, pomoc w sytauacji konieczności szybszego/późniejszego powrotu, ubezpieczenie od utraty/uszkodzenia bagażu.

Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą ubezpieczeniową!

 

NA LOTNISKU

Są dwie opcje odprawy: na lotnisku i on-line. Pasażer będący na lotnisku powinien zgłosić się do odpowiedniego stanowiska, gdzie będzie mógł nadać swój bagaż rejestrowany i dokonać odprawy  biletowo-bagażowej. UWAGA - w przypadku tanich przewoźników (Wizzair, Ryanair) odprawa na lotnisku jest dodatkowo płatna. Przy stanowisku odprawy Pasażer zostanie poproszony o dokumenty (bilet, dowód tożsamości), a także o nadanie bagażu. Bagaż zostanie zważony i następnie nadany do luku bagażowego w samolocie. Pasażer otrzyma kartę pokładową i zostanie pokierowany w stronę bramek, gdzie przejdzie kontrolę bezpieczeństwa. Po kontroli Pasażer kieruje się do odpowiedniej bramki (gate), którą uda się na pokład samolotu. Godzina wejścia na pokład znajduje się na karcie pokładowej, ale dodatkowo personel lotniska poinformuje Pasażerów o możliwości wejścia na pokład.

 

NA POKŁADZIE SAMOLOTU

W samolocie Pasażer musi bezwzględnie przestrzegać poleceń personelu pokładowego i posiadać wymagane dokumenty (zaświadczenia lekarskie w sytuacji zaawansowanej ciąży, dokumenty uprawniające do przelotu oraz przewozu bagażu, dokumenty i zaświadczenia dotyczące pasażerów podróżujących pod opieką, np. dzieci.

 

PO PODRÓŻY

Po opuszczeniu samolotu Pasażerowei udają się po odbór bagażu. Lotniska międzynarodowe są bardzo dobrze oznaczone, standardowo, więc nie powinniśmy mieć problemów z poruszaniem się. Niekiedy Pasażerowie mogą spotkać się z sytuacją, w której zostaną zmuszeni do kontroli granicznej i wizowej - takie procedury dotyczą niewielu Państw. Jeśli mamy lot z przesiadką, to pamiętajmy żeby sprawdzić tranzyt bagażu. Zazwyczaj na lotach łączonych Przewoźnik zapewnia tranyzt bagażu, czasami jednak Pasażerowie muszą odebrać bagaże i nadać je ponownie. Jeśli Pasażer otrzymał karty pokładowe na całą podróż, to znaczy, że nie musi odbierać bagażu. Jeśli natomiast Pasażer posiada kartę pokładową tylko na jeden odcinek podróży, powinien udać się po bagaż i następnie do stanowiska odprawy. Najbezpieczniej jest dopytać personel lotniska, przy odprawie na pierwszy odcinek lotu.

 

Co zrobić gdy bagaż jest uszkodzony, opóźniony lub zaginął?

 

BAGAŻ USZKODZONY

Jeśli po odebraniu bagażu od razu zauważyliśmy uszkodzenie, to należy niezwłocznie zgłosić się do Biura Bagażu Zagubionego. Jeśli Pasażer zauważył uszkodzenie po opuszczeniu lotniska, to może zgłosić szkodę do 7 dni po wylądowaniu. W Biurze Bagażu Zaginionego Pasażer powinien przedstawić dokumenty: kwit bagażowy, otrzymany na lotnisku przy odprawie bagażowej, oraz kartę pokładową. Na tej podstawie zostanie sporządzony protokół.

 

BAGAŻ OPÓŹNIONY

Przewoźnicy ponoszą odpowiedzialność za opóźnienia w dostarczeniu bagażu, z wyjątkiem sytuacji, w której linia lotnicza wszczęła absolutnie wszystkie możliwe działania, by takiemu opóźnieniu zapobiec lub gdy te działania okazały się niemożliwe.

 

BAGAŻ ZAGUBIONY

Fakt o zaginięciu bagażu Pasażer powinien natychmiast zgłosić do Biura Bagażu Zaginionego (LOST LUGGAGE). Na podstawie okazania karty pokładowej i kwitu bagażowego, pracownik lotniska spisze protokół, który jest niezbędny przy odbiorze bagażu lub przy zgłoszeniu reklamacji. Niektóre linie lotnicze zapewniają swoim Pasażerom zestaw pierwszej potrzeby (szczoteczka do zębów, pasta, mydło, bielizna itp.), warto zapytać o taki zestaw w biurze przewoźnika. Bagaż powinien dotrzeć do Pasażera w ciągu 5 dni, na wskazany wcześniej adres. Jeśli tak się nie stanie, Pasażer ma prawo zgłosić reklamację, najpóźniej w ciągu 7 dni. Reklamację należy zgłosić u przewoźnika, u którego Pasażer zakupił bilet.

Pamiętajmy o opcji wykupienia ubezpieczenia na wypadek opóźnienia bagażu powyżej 4 godzin. Jeśli Pasażer posiada takie ubezpieczenie, to może zakupić artykuły pierwszej potrzeby do kwoty ok. 250 EUR ( w zależności od ubezpieczyciela). Rachunki za zakupione artykuły przekazuje ubezpieczycielowi, który po weryfikacji zwraca Klientowi poniesione koszty.

Zapytaj naszego Konsultanta o opcję takiego ubezpieczenia!

 

 

 

 

Jeśli nurtują Cię inne pytania, kliknij tutaj    

 

                                                              

 

 

 

Prosimy o zapoznanie się z Regulaminem określającym prawa i obowiązki związane z użytkowaniem strony twojeloty.pl. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu